Pigbusiness.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Markt

      Subcategorieën

      • Varkensprijzen
      • Voerprijzen
      • Mestprijzen
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Medicijnen
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Droogvoer
      • Brijvoer
      • Water
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Financiën
      • Personeel
    • Fokkerij

      Subcategorieën

      • Genetica
      • Productie
    • Huisvesting

      Subcategorieën

      • Stalinrichting
      • Klimaat
      • Energie
      • Luchtwasser
    • Mest

      Subcategorieën

      • Mestverwerking
      • Mestafzet
    • Vlees

      Subcategorieën

      • Voedselveiligheid
      • Slachterij en verwerking
      • Retail en consument
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsOndernemenMaatschappijThank a Farmer Day betrekt consument bij boeren en voedselproductie

Thank a Farmer Day betrekt consument bij boeren en voedselproductie

De stichting Boer Bewust houdt zaterdag de derde editie van de Nederlandse versie van ‘Thank a Farmer Day’. Op deze dag bedanken mensen wereldwijd de boer voor het voedsel dat hij/zij maakt. ‘De boer, onzichtbaar, maar onmisbaar’ is het thema tijdens de dag, meldt Boer Bewust.

‘Elke dag is de boer aanwezig in het dagelijks leven van iedereen. Echter, vaak zonder dat we dit beseffen’, aldus de stichting. Boer Bewust houdt de Nederlandse ‘Thank a Farmer Day’ echter niet om namens de boeren een ‘dankjewel’ te vragen, maar om bij consumenten bewustwording te creëren van het belang van het altijd beschikbaar hebben van voedsel en de belangrijke rol die de boeren daarin spelen.

Online

„Het is met name de periferie en alles om de boer heen dat de boer wel eens wil bedanken”, zegt Kees Maas van Boer Bewust. „We willen er zaterdag er echt inknallen met die campagne, die voornamelijk op sociale media plaatsvindt. Het moet trending topic gaan worden.”

Met de campagne wil Boer Bewust met name de burger bereiken. „Daarom is het volgens ons vooral belangrijk dat de landelijke algemene media er mee aan de haal gaat.” Wel merkt Boer Bewust dat de stichting zelf op sociale media een groot bereik heeft. „Dat komt met name door het boerenprotest van 1 oktober”, weet Maas.

Actueel

Volgens de stichting is ‘Thank a Farmer Day’ actueler dan ooit. „Vorige week trokken de boeren op 1 oktober massaal naar Den Haag om aandacht te vragen voor hun levenswerk, voor hun bijdrage aan de natuur en voor de voedselzekerheid die zij bieden. Ondanks de overlast die hun acties met zich meebracht, bleek 93 procent van de burgers de inzet van de boeren te waarderen."

Boer Bewust heeft een video laten maken die zaterdag massaal gedeeld zal worden. Bekijk de video zaterdag via de Facebookpagina van Boer Bewust.

Foto van Erin Veenink
Tekst: Erin Veenink

Erin studeerde af in 2016 aan de School voor Journalistiek, niet wetende dat ze ooit als landbouwjournalist aan het werk zou gaan. Na enkele jaren als radio- en televisieverslaggever te hebben gewerkt, lonkte toch het schrijven en kwam ze terecht op de redactie bij Agrio. Haar interesse in zowel landelijke als lokale politiek komt hier niet ongelegen. Een voorliefde voor de agrarische sector heeft ze al lang. Dit werd aangewakkerd tijdens de zomervakanties in Denemarken, waar ze werkte bij een melkveehouderij met Jersey koeien van haar oom en tante.

Beeld: Boer Bewust

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pig Business is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week gratis het belangrijkste varkenshouderijnieuws in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pigbusiness.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Markt
  • Varkensprijzen
  • Voerprijzen
  • Mestprijzen
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Medicijnen
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Voeding
  • Droogvoer
  • Brijvoer
  • Water
Ondernemen
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Financiën
  • Personeel
Fokkerij
  • Genetica
  • Productie
Huisvesting
  • Stalinrichting
  • Klimaat
  • Energie
  • Luchtwasser
Mest
  • Mestverwerking
  • Mestafzet
Vlees
  • Voedselveiligheid
  • Slachterij en verwerking
  • Retail en consument
Pigbusiness.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Markt
      • Varkensprijzen
      • Voerprijzen
      • Mestprijzen
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Medicijnen
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Voeding
      • Droogvoer
      • Brijvoer
      • Water
    • Ondernemen
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Financiën
      • Personeel
    • Fokkerij
      • Genetica
      • Productie
    • Huisvesting
      • Stalinrichting
      • Klimaat
      • Energie
      • Luchtwasser
    • Mest
      • Mestverwerking
      • Mestafzet
    • Vlees
      • Voedselveiligheid
      • Slachterij en verwerking
      • Retail en consument
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top