Wakker Dier komt met tv-spot tegen kiloknallers Albert Heijn

Eind juli kwam de stichting ook al met een tv-spot tegen de supermarktketen Emté en nu tegen Albert Heijn. Ze stelt dat door te stunten met vlees Albert Heijn hoopt klanten te lokken en de supermarktketen vergroot daarmee de vraag naar dieronvriendelijke producten.
Het afgelopen half jaar scoorde Albert Heijn hoog in de kiloknallerranglijst van Wakker Dier. Naast kiloknallerkip, stuntte Albert Heijn ook met varkensvlees en vlees van uitgemolken melkkoeien.
Winkelwagentje
Wakker Dier blijft de boodschap verkondigen dat de welzijnsproblemen bij de dieren achter de kiloknallers groot is. Dat kiloknallerkippen nooit buiten komen en zelfs geen daglicht krijgen. Voor de varkenshouderij gebruikt ze de term ‘Industrievarkens, die te weinig leefruimte hebben zonder dit wetenschappelijk te onderbouwen. Zo stelt de stichting dat per vleesvarken van 25 kilo nog geen winkelwagen aan ruimte in de stal.
Diervriendelijke alternatieven
Wakker Dier wil dat de supermarkten hun aanbiedingen inzetten om verduurzaming te versnellen in plaats van te remmen. Daarom voert Wakker Dier campagne tegen kiloknallers. Als er meer aandacht komt voor diervriendelijkere alternatieven, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen. En daarmee krijgen ook meer dieren een beter leven, aldus de stichting.