Veel POV-leden gebeld voor RTL7 tv-programma 'Op de zaak'

De verkopers van het programma presenteren zich volgens de POV als journalisten die het goed voor hebben met de sector. Dat er voor deelname betaald moet worden, komt pas naar voren als er interesse wordt getoond in deelname. De filmpjes hebben echter veel weg van een bedrijfsreclame filmpje dan een journalistiek product.
Op De Zaak wordt door Petra Kagchelland gepresenteerd en beoogt de bedrijfscultuur van verschillende ondernemingen in kaart te brengen. Het is volgens de website van RTL een informatief en persoonlijk portret van ieder bedrijf dat centraal staat, en geeft een ‘actuele en waardevolle’ kijk op ondernemend Nederland. Of het programma zo waardevol is, lijkt zich niet terug te vertalen in het kijkcijfers. De laatste editie van Op de Zaak trok 19.000 kijkers.
Deelnemers betalen 2.990 euro voor twee minuten zendtijd in het programma. Het filmpje mag vervolgens vrij gebruikt worden door de deelnemers. De aanbieder kan worden beschouwd als een maker van prima commerciële filmpjes. Waar deelnemers marktconform voor betalen. Het filmpje wordt weliswaar uitgezonden op tv, maar heeft hier dus relatief weinig bereik.